2013/12/31

10-årsjubileum



Det är exakt tio år sedan jag lade upp min första hemsida! 2003 var jag gymnasieelev och gick Estetiska Linjen med inriktning på Bild & Form. Jag scannade in ett par trosor att ha som fond och hade den obligatoriska gästboken till mitt pobra webb-baserade galleri... Designen har ändrats minst en gång om året.

Jag har alltid programmerat mina sajter själv, fram tills år 2012 när jag insåg att pekplattornas intrång ställer mycket större krav på kodningen för att layouten ska lyda och vara kompatibel. Idag använder jag mig av en färdig galleritjänst som heter 4ormat, så att jag kan lägga energi på att redigera grafik, teckna, skriva och kleta.

Några utvalda tillbakablickar:
Första sidan skapades under en webbdesignkurs år 2003


2008 hade omfånget på galleriet ökat efter ett helt år på Konsthögskolan


2011 ändrades färgsättningen igen


2009 gick jag över till ett mer gammaldags uttryck


2013 används som sagt en lättanvänd webbtjänst som heter 4ormat.
Jag kör på med den tills jag tröttnar och behöver utöka bibliotekskapaciteten.




Inga kommentarer: